vrijdag 16 juli 2021

Regen , regen, regen!!

 Het regent hier heel veel, maar ik zag dat het in Nederland , Duitsland en België,

nog vele malen erger is met doden en gewonden.

Het trieste nieuws is ook dat Peter R de Vries  RIP is overleden, 

na de moordaanslag van afgelopen dinsdag 13 juli.

PETER, die zich vastbeet in zaken als vermissing en onopgeloste zaken.

Die voor de achterblijvers de eeuwigdurende spanning weg nam

 en de verdachten  boven water haalde, zodat ze gestraft konden worden.

 

Tijdens al die regen heb ik een nieuw mondmasker geborduurd,

designed by de Japanse Yumiko Higuchi.

Hier in Frankrijk is het nog steeds verplicht. er een te dragen.

ik had er maar eentje uit Nederland meegenomen

 en verder van die lelijke wegwerp dingen.

Natuurlijk moet ik er nog een paar maken, maar meer gewoon leuke!

Niet zoals dit geborduurde, want dat was nogal wat werk 

en om het veel te wassen, daar wordt dit masker niet mooier van.

Nee, deze gaat in mijn Borduurkast bij mijn bijzondere borduurtjes,

als herinnering aan het afgelopen Covid jaar,

waar voorlopig nog geen einde aan komt met die nieuwe mutaties.

Vakanties die afgeblazen worden en reizen van de grote organisaties die geannuleerd worden.

Wat jammer is omdat iedereen na zo'n jaar zo uitkijkt naar de vakantie.

Hopelijk gaat de zon weer schijnen en maken we  nog wat van deze zomer!






Leuk dat je een kijkje kwam nemen

en een lieve groet van mij.


8 opmerkingen:

  1. Un bordado precioso!! Te ha quedado una mascarilla magnífica!!!
    Cuídate mucho de la lluvia y de la pandemia!!
    Besos desde España,
    Pilarín

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is the most gorgeous mask I have seen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig mondkapje. Wij reden woensdag via Maastricht, Luik en de Ardennen naar het zuiden. Nog nooit zoveel regen gehad. Later hoorden we de gevolgen van het slechte weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De regen is hier gelukkig opgehouden, maar er worden nu nog dorpen geëvacueerd in Limburg, omdat het water nog stijgt.
    Een geborduurd mondkapje heb ik nog niet eerder gezien. Inderdaad jammer om te gebruiken.
    We zullen Peter verschrikkelijk missen, heb er veel verdriet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je zo een mooie herinnering aan de Corona tijd. Echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend borduurwerk. Het deed me meteen denken aan 'haute bordure' de tentoonstelling in het Fries Museum. Prachtig werk daar te zien en ook o.a. deze techniek. Mooi in je speciale borduurkastje bewaren en genieten. Ondanks alles wat er mee samenhangt.
    groeten, Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful embroidery on this lovely face mask, far too pretty to be used.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...