vrijdag 16 juni 2017

Amsterdamse Grachtenpandjes

Nu zullen jullie denken wat heeft de titel nu met quilten te maken.
Nou met de B.O.M. van Sarah Fielke .
Er moesten huizen gebouwd worden
de daken van de huizen met foundation paper.
en het fundament van de huizen bestaat uit stroken stof.
Nou dacht ik erg precies te hebben gewerkt , maar. . . .  .
toen ik de stroken na ging meten, leken het wel verzakte Amsterdamse grachten pandjes.
Bij de een kwam ik een stukje tekort bij de ander hield ik stof over dus die waren  weer te lang.
Dat is niet zo erg want , wat te lang is kun je eraf snijden, 
maar degen die te kort waren daar moesten nieuwe fundamenten onder.
Dat werd lostornen en een nieuwe stroken snijden en eronder naaien.
Na een grondige inspectie zijn de
funderingen nu weer helemaal o.k.
Er moesten ook vier kwart zonnebloem komen .
Die kwamen op de hoek van de huizen randen , daarna
alles netjes om het centrum gestikt, een rand erom en mijn huiswerk
voor  maand juni is klaar!








5 opmerkingen:

  1. Oh this is so gorgeous. I love your color choices.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden! Knap dat je alles losgetornt hebt en hersteld. Onverwacht klusje maar wel tevreden nu het klaar is zeker?
    Ik vind de stof van je bloemen ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je grachtenpanden zijn mooi geworden! Wel een werkje met al die strookjes.
    Zag bij iemand anders gewoon een heel lapje en dan de raampjes er op genaaid. Dat kan ook natuurlijk.
    Maar ze zitten er mooi aan, op naar het volgende deel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal top, jouw Amsterdamse grachtenpandjes. Als quilter weten we (meestal) alles wel weer op te lossen, stukje erbij, stukje eraf :-) Mooi geworden, op naar de volgende maand.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...