zaterdag 24 september 2016

Van Alles Wat.

Van de week is mijn zus hier.
Zo gezellig samen borduren, lekker bijkletsen.
Het weer is nog steeds zonnig, dus loungen we wat af, 
met tijdschrift borduurtje
of een boek.
We bezoeken het stadje Cluny met de
grootste kathedraal van Europa in die tijd.
alleen de resten zijn er nog.
Vooral de video met 3D bril was zo indrukwekkend!
Dan zie je pas echt hoe groot en kolossaal de kathedraal geweest is.

Prachtige beelden en ornamenten

De overgebleven toren met de resten van de pilaren.

De kapel met de beelden ( zie 1 ste foto)



Deze houten constructie vind ik zo mooi!

In mijn vorige blogje schreef ik al over mijn creatieve zusje.
Ik zal jullie wat van haar  schilderijen en borduurwerk laten zien.
Het borduurwerk heet
 "The Duches" 
is een design van Atelier Perdu
Zelf heb ik mijn borduurwerk
"A Bucolic Dream" 
ook een design van Atelier Perdu ingelijst.
De lijst heb ik zelf gemaakt en met een passende stof bekleed.






Veder heb ik er weer nieuwe poppen bij.
Een grote Wildebras pop die in een antiek hobbelpaardje wat heen en weer kan schommelen.
En een Franse pop ( Claudinet) met flirt ogen.
Ze draaien mee met het bewegen van haar hoofd.




7 opmerkingen:

  1. Heerlijk om eens een keer in die oudheden te duiken en vooral samen met je zusje. Ze borduurt prachtig Eef, ontzettend mooi. Jullie zijn toch ook maar lekker creatief samen he?
    ik zie je weer binnenkort. Gezellig!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve meis,

    Ohh..wat indrukwekkend is deze kathedraal...mooi
    die houtconstructie...en ook zo mooi gefotografeerd!

    Wat onzettend fijn dat jij en je zusje dezelfde passie hebben
    voor schilderen en borduren...wat een beeldschoon schilderwerk.
    Ik vind die ganzen beeldschoon...

    Het borduurwerk is al net zo fijntjes...het is een gave hoor als
    je zo mooi kunt borduren en schilderen..wat zul je trots zijn
    op je zusje...

    En dan je je collectie met poppenkinderen, wat een schatjes
    dat knulletje met zijn matrozenpak aan is een schatje!

    Fijn dat jullie zo genieten van de nazomer...hier is het ook
    nog heerlijk nazomeren...

    Heel fijn weekend meis,
    liefs MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om zo met je zus dezelfde hobby te hebben en wat schildert ze goed. Prachtige foto's van die kathedraal. Geniet lekker verder daar in het Franse land. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Evelyne, Ja, Cluny staat nog op ons lijstje, maar vinden wij steeds nog een aardig eindje uit onze buurt.
    Wat schildert jouw zusje prachtig!!
    Gezellig hè samen met jullie borduurpassie een weekje doorbrengen, en dan vooral ook genieten van het mooie weer dat wij nog steeds hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig Evelyne dat je zuster nu bij je is, heerlijk
    samen borduren en allerlei dingen ondernemen. Wat een
    prachtige schilderijen maakt jou zuster, die koeien, geweldig!!!

    Ook haar borduurwerk is heel erg mooi. Jou borduurwerk is ook
    super mooi en heb je fantastisch ingelijst, heel mooi met die
    achtergrond stof.

    Die kathedraal is zo mooi, en die beelden allemaal, daar ben
    ik ook altijd zo gek op. Die houten constructie is inderdaad adembenemend fraai.

    Mooie popjes heb je allemaal, en weer twee juweeltjes van nieuwe aanwinsten.
    En heel bijzonder die meedraaiende oogjes van het Franse popje.

    Geniet nog heerlijk verder meis,

    Fijn weekend verder.....

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je samen met je zusje van jullie creativiteit kunt genieten en dan ook allebei zulke mooie dingen maakt! Geweldig die schilderijen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your sister is very talented! Beautiful paintings, and I love that you both stitched something from Atelier Perdu! Your doll collection is fabulous. I'm so envious! I love antique dolls!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...